söndag 25 oktober 2015

Skördat till slut

Påmindes i morse när jag läste här http://rostochradisor.blogspot.se/2015/10/i-sakert-forvar.html om morötter att just ja, det finns att skörda, om det nu blev något.
Dagens göromål blev attse till att få det gjort.
Skörden:

Oskördade frukter av mitt amerikanska fotblad. Har sått den en gång som indiskt fotblad, även spritt fröer under felaktigt namn.
Någon verkar ha smakat av den här ser det ut som. Inte att rekommendera för den är giftig. Bakom ser jag en gullviva som jag missat, hu så många frön den spridit. Det finns redan för många gullvivor i rabatten.

Gullbandgräset lyser upp tillvaron. Smällspireor i bakgrunden. Den närmaste är skönheten 'Amber Beauty' som alltid får besökares uppmärksamhet.

Förmodar att detta är årets sista ros. 'Nevada' bjuder på en brun kant till en gräddvit blomma. Ibland tonar den åt gult, ibland åt rosa.

Sista arbetsveckan kvar innan operationen, nedräkning pågår. Fast först blir det sämre innan det blir bättre.
Har laddat upp med böcker att läsa, några till finns beställda på biblioteket. Så ska jag väl kunna göra småsaker här hemma, utan att blanda in axeln, jobb vid datorn mm.
Främst kommer tiden att gå åt till rehabövningar.

Ha en skön söndagskväll, denna långa oktoberdag!
/Anette

3 kommentarer:

  1. Vad läckert det ser ut med de olika färgerna på morötterna! Alla dessa färger i trädgården nu är underbara och det gäller att njuta för snart är det bara nakna grenar kvar, i alla fall hos oss för det har blåst enormt de senaste dagarna så otroligt mycket löv har blåst ner. Lycka till med operationen, nu kan du komma tillbaka nästa säsong som en ny människa :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Oj, ska du opereras! Vad bra att få det gjort i tid före nästa vår!
    Tänk att få höra någon klaga på gullvivor - de flesta jag känner vill ha flera, precis som jag!

    SvaraRadera
  3. Fina morötter och rosen är ju helt underbar!
    Krya på dig!

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!