söndag 2 augusti 2015

84 sålda 2 köpta 1 bytt

Behärskning begränsade de egna inköpen på dagens växtmarknad i Borlänge. Det var Sta:s riksmötesavslutning.
Massor av deltagare, massor av andra intresserade. När avspärrningarna togs bort vällde det in folk till 30-talet försäljare.

Jisses så mycket som lockade, vi som hade plantbord fick förtur till inköp. Hade lätt kunnat förköpa mig...
Två som jag inte kunde motstå var en okänd härlig ros från Björklinge och ett träd, en skruvpil som precis fick plats i bilen hem. En daglilja bytte jag till mig från Monne på Alen. En nykomling i svala färger 'Lavender Flight', som slår ut imorgon.
Alltid roligt träffa likasinnade och hinna prata lite!




Plantor gick åt som smör i solsken. Hälften av sorterna jag hade med tog helt slut. Jag tog nästan helt slut på energi; 84 sålda plantor på två timmar!


En sort jag lämnat hemma var den här stjärnflockan. En köpare har redan betalat och jag ska skicka plantor imorgon förmiddag!

Min första "kund" var Owe Jaktlund som köpte en Morina longifolia...mina är frösådder från fröer jag en gång fick från honom. Lägligt att några klarade blötan som de utsattes för nu när han hade blivit utan.

/Anette

5 kommentarer:

  1. Hej Anette, kul att se dig idag och jag kan intyga att trängseln var stor kring försäljningsborden.
    Din nya ros låter spännande.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Puh, det låter tuffat att hinna med att se till så att alla får det de vill ha. Lättare att vara köpare då antar jag
    Härligt med de där dagarna i alla fall
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Synd att jag missade dig på växtmarknaden. Vi gick rätt hastigt igenom för jag är inte så mycket för den här typen av marknader med nästan huggsexa om vissa växter. Jag köpte några växter som jag redovisar senare. Ha det fint. CArita

    SvaraRadera
  4. Låter väldigt trevligt med riksmöte! Jag har inte varit på något än, får satsa på nästa år:)

    SvaraRadera
  5. Låter som en upplevelse för både köpare och säljare!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!