fredag 21 november 2014

"Det bästa med november"/Blommig fredag

Om jag letar finns det nog det som är bra med november....nej..
..verkar omöjligt...



Letar....

..hittar...
inget...




ingenting...






..fortsätter kolla....


...högt och..
lågt....

.......i hörnet kanske...
Nej!



På fönsterbrädan då...



JAA!

En blomma!


Brist på möjligheter att vara ute och trädgårdsdona (vilket härligt ord) har gjort att jag dykt rakt ner i arkiven.

Sommaren som kommer blir den tionde här. Håller på med en serie med rundvandring i tid, rabatt för rabatt. Totalt blir det 18 inlägg, som kommer ut ungefär två gånger i veckan. Hittills har två lagts ut här:

http://solbackenstrad.blogspot.se/2014/11/solbacken-lilla-ladans-rabatt.html
http://solbackenstrad.blogspot.se/2014/11/solbacken-ovre-grasplatten-rosenhacken.html

Det kommer en till senare idag. Kolla om ni är lite nyfikna på förändringen.
Redigerar lite, här är den: http://solbackenstrad.blogspot.se/2014/11/solbacken-ortagarden-318.html



Kolla andra tolkningar av veckans tema på Blommig fredag : http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/2014/11/det-basta-med-november.html

Ha en härlig helg alla!
/Anette

(Förlåt om ni uppfattar mig som negativ och gnällig just nu, min fjärde höstförkylning tär)

9 kommentarer:

  1. Välkommen i gänget!
    En sådan förkyld höst har jag aldrig varit med om.
    Vet hur svårt det är att vara inspirerad då.
    Men vi kommer igen, inte sant.
    Krya på dig kramar
    Luna

    SvaraRadera
  2. Vad kul med en rundvandring. Jag definitivt försöka titta in. Inte kul att vara sjuk men begonian blommade vackert!

    Krya på dig! Carina

    SvaraRadera
  3. Krya på dig! Peppar, peppar, så har jag klarat mig, men så kanske man inte ska säga/skriva för då ligger jag väl för ankar nästa vecka ;)
    Roligt inlägg!
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  4. Men det är ju en väldigt bra dag med november, att du får tid och möjlighet att skriva hela 18 inlägg om din trädgård. Jag satt just och förlorade mig bort i sommardrömmar när jag läste dina två första inlägg. Vilka underbara rosor!

    Önskar dig en fortsatt fin novemberhelg!
    /Anita

    SvaraRadera
  5. Vad fint du har det, så vackra hus och underbar trädgård. Gillar din serie med hur trädgården utvecklats, följde länkarna på en gång!

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att du hittade något du gillar i november ;-)))! Själv tycker jag att det finns något att hitta i varje vrå och hörn: Kravlöshet. Tom gamla jag ser riktigt hyfsad ut i novembermörkret ;-)))! - eller kanske var det att ta i...;-)))!
    /Anja

    SvaraRadera
  7. Vacker bild! Låter spännande med dina inlägg. Såna jämförelse är roliga att se.
    Ha det gott och krya på dig!
    Ulrika

    SvaraRadera
  8. Den som söker... hon finner. Ja, och du fann ju!
    Ibland är det inte helt enkelt att tycka om den tid som är nu... speciellt inte om det är förkylningstider.
    Krya på dig!
    hoppas
    Katarina

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!