torsdag 26 juni 2014

Ogräs, honungslök, steglits & semester

Vitmåra är väl betraktad som ogräs. Den pryder sin plats och ser fantastiskt fin ut. Eller hur?

En som blev planterad på fel plats i höstas är honungslöken. Enligt mina nogsamt förda anteckningar spanade jag på annat ställe. Blev dessutom lite sur på det som oväntat dök upp där några nya narcisser borde kommit upp. Nåväl nu blommar honungslöken, hade varit snyggare intill glanskörsbäret som det var tänkt.

Första gången jag sett steglits i trädgården utan snö. Gissar att den äter bladlöss. Det finns det gott om!

Det verkar bli uruselt väder för alla ni som har öppet i samarbete med 1000 trädgårdar på söndag. Hoppas verkligen prognosen är helfel. Önskar er lycka till!
Nästan lite tråkigt att inte vara med i år, för trädgården bjuder på mycket just nu.

Min semester har börjat för bara några timmar sedan. Har pysslat om trädgården! Mer blir det i veckorna som kommer.

/Anette

2 kommentarer:

  1. Ibland blir det bra fast det blev fel :) Så lustigt, jag såg för första gången i förrgår hur en liten talgoxe satt och käkade bladlöss för det vilda:) Ha en underbar semester/Monne

    SvaraRadera
  2. Ogräs på rätt ställe i rättan tid kan vara väldigt vackert. Vitmåra o gulmåra är underbara, tycker jag.
    Ha en skön semester!

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!