tisdag 29 april 2014

Alla frön från Helén grodde

21 augusti 2012 fick jag färska frön från Helen i Piteå. Lackpion, Paeonia obovata. Nu kommer belöningen, alla 12 fröna har grott. Redan trångt i krukan!

I skuggrabatten har sorgklockan dykt upp. Strax intill ser det ut som om Trillium luteum snart bjuder mig på de första blommorna. Första knoppen blir allt större och gul är den definitivt. Visar den en annan dag.
Efter jobbet idag höll jag mig till planen att gödsla hela stora perennrabatten. Det tog sin lilla tid men nu är den delen klar.

Ha en fin sista april alla, ses i maj!
/Anette

3 kommentarer:

  1. Det är så kul att läsa om dina fröodlingar. Jag är så dålig på fröplanteringar. Tror att det är för att det tar så lång tid innan de är riktiga växter, Jag har inte tålamod helt enkelt. Men ju mer jag se os dig så kanske en dag...
    Ha en skön Valborg.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka när alla frö gror! Jag har många pioner men just P obovata har jag inte, den är fin. Sorgklockan har jag glömt att titta efter, ska kolla i dag om den har överlevt vintern:) Ha det gott o tack än en gång för vykortet/Monne

    SvaraRadera
  3. Härligt att allt grodde för dig så nu är du pionrik:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!