söndag 16 mars 2014

Hoppas på snö!

Törs jag skriva att jag hoppas på mycket snö imorgon? Skulle verkligen behöva ett varmt täcke över pallkragarna med dess innehåll av ömtåliga plantor. Flera av nätterna i veckan väntas bli ordentligt kalla, -14 som lägst. Då vill det till att det finns något som skyddar mina småttingar.

Förresten har ogräsen börjat blomma. Åtminstone ett ogräs. Har ni tänkt på hur fin våtarvets blomma är?

Solen har tinat bort en del av snön vid krokusarna.

Samma som igår! 'Miss Vain' är namnet.
Har sorterat alla fröpåsarna, nu är det klart. Några är det dags att så nu i mars. Luktärterna t ex de får vänta. Överskottet lägger jag nog ut på Tradera.
Ha en skön avslutning på helgen alla!
/Anette

5 kommentarer:

  1. Nej, jag har aldrig tittat närmare på våtarvens blomma så det var ju roligt att se den på närmare håll. En riktig söting! Välsignade makro! Fint fotat!

    Önskar dig en fin vecka
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Det får gärna komma snö hos dig Anette, om du nu vill det. Bara det inte kommer hit ;) Sagolik blomma på våtarvet:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Blir det så kallt kan jag förstå din längtan men inte annars.
    Ha en fin början på veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Alltså snö... nej tack! Kanske ett litet snömoln precis över dina pallkragar? :-) Väldigt fina bilder!
    Ha en härlig vecka!

    SvaraRadera
  5. underbart med den synen, krokusar i full blom i snön...
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!