tisdag 3 september 2013

Endast en räcker

Överlevt tack vare min stödvattning hela sommaren. I vår måste porslinsanemonen flytta till ett fuktigare ställe annars finns den snart inte längr här. Ändå har allra yttersta bladen torkat bruna. Skräpet på stjälken är lite nyströdd kompost.

Helt oväntat fick jag syn på cyklamenblomman i morse. Förra året syntes inget så den hade jag räknat bort.

Den sådda svavelpionen bjöd på en blomma som bjöd på en tom frökapsel och en med ett frö.

Resultatet av innehållet i den här blir spännande. En särskilt utvald daglilja som kanske fått ihop det med en annan med min assistans. Om några år vet jag mer!
Kompostsålling och spridning pågår. Så rikt det känns att skyffla skottkärra efter skottkärra full med kompost i rabatterna.
Ha en fortsatt skön sommarseptembervärme alla!
/Anette

3 kommentarer:

  1. Här är det mycket som lever på gränsen:( Torrt som bara den är det men förhoppningsvis blir det bättre nästa år för det kan ju inte bli lika torrt två år i rad eller? Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vilken sort av cyklamen har du?? jag har försökt och försökt med den men den vill inte riktigt här. Måste nog testa igen för fin är den.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Hej, tack för din gulliga kommentar!
    Kram

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!