onsdag 13 februari 2013

Kamelian blommar i köket



Sakta har den första knoppen öppnats på kamelian jag köpte för några veckor sedan. Varje dag har jag kollat den. Varit lika nöjd som förvånad att knopparna inte fallit av. De är visst kinkiga när det gäller förflyttningar då de  knoppas. Även temperaturen är viktig, det ska vara svalt.
"Köket" i det här fallet är gårdens andra kök. Där är det tydligen rätt värme. Det ligger på övervåningen. Vi använde vedspisen för att laga middagen färdig en gång när det var strömavbrott.
Vad vi fått veta var det senast uthyrt, tillsammans med ett rum på övervåningen, någon gång på 50-talet.

Ha en skön fortsättning på februari alla!
/Anette

5 kommentarer:

  1. Oj vilken läcker och spänstig knopp, verkar som om den trivs förträffligt i köket:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Så exklusiv den ser ut, hoppas den kommer att trivas hos dig. Jag lyckades övervintra en kamelia ljust och svalt, men satte sedan ut den i växthuset för tidigt så att den frös, tror jag planterade om den innan dumt nog.
    Kram

    SvaraRadera
  3. ÅÅ så vacker!!Jag hade tappat bort dig men nu är det åtgärdat, du är på min blogglista igen:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  4. Grattis till vacker Kameliablommning.
    Har prövat Kamelia ett fåtal gånger men har inte lyckats något vidare.

    Ang. Pionfrön.... har ett svagt minne av att jag har skickat P.obovata så det är nog sådana du har. Håller tummarna för att dom ska gro fint.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Det är jätteroligt om du som tittat in lämnar en liten kommentar!